[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Inżynieria oprogramowania, UWM, 2008
Grupa ( dzień tygodnia, godziny zajęć)IO+ISIZespółKierownik
Mariusz Stawski
Szymon Pogorzelski
Przemysław Uznałowicz
* - patrz uwagę
Kontakt e-mail
Pepsi129@wp.pl
KonspektTemat
System do zarządzania pizzerią i hotelem
Opis
(w tym – dla kogo jest przyszły system dedykowany)
System dedykowany jest dla klientów oraz pracowników pizzerii i hotelu.
System będzie zajmował się przyjmowaniem zamówień w pizzerii, sprawdzaniem dostępności artykułów spożywczych, informowaniem o potrzebie uzupełnienia zaopatrzenia oraz informowaniem o wolnych pokojach, terminach w których pokoje są zarezerwowane, które pokoje trzeba posprzątać.
Uzasadnienie
(w tym potencjalne obszary zastosowania przyszłego SI)
Cel(e)
(w punktach)
* Usprawnienie przyjmowania i realizacji zamówień.
* Uzupełnianie produktów w pizzerii.
* Usprawnienie wynajmu pokojów.
Zakres
(w punktach – funkcjonalność pozwalająca realizować cel(e))
· Informowanie klienta o dostępnych produktach
· Kontrola nad zamówieniami
· Kontrola nad stanem produktów
· Informacja o dostępnych pokojach
· Informacje o potrzebie po sprzątania pokoju
Narzędzia
(w tym środowisko tworzenia aplikacji)
Enterprise Architect, C++
Bibliografia (książki,
e-booki, www)
* Uwaga - zespoły powinny być 2-3 - osobowe. W przypadku konieczności utworzenia zespołu 4-osobowego należy uzasadnić tę konieczność - wykonać oszacowanie złożoności projektu (np. model COCOMO) i wykazać, że do realizacji potrzebna jest czwarta osoba. Poza tym taki zespół będzie miał dodatkowe zadania.
Hotel + pizzeria
Opis klienta:
Chciałbym system informatyczny, który będzie mnie wyrózniał mnie spośrod konkurencji, chce żeby klienci przychodząc po pizzę na wejsciu mogli sami ułożyć sobie składniki lub podejrzeć te proponowane przez nas. Sprzedajemy od 20 do 40 pizz dziennie. Chce kontrolować składniki na nie żeby zawsze mieć wszystko na stanie i wiedzieć ile czego mam i ile danego dnia trzeba ich zakupić. Nie chcę trzymać pomidorów przez miesiąc, zawsze muszą być swieże. W pózniejszym czasie chciałbym zeby ten system kontrolował równiez moj hotel ktory miesci się w tym samym budynku.
Pod koniec kazdego dnia chciałbym wiedzieć co trzeba zamówić kolejnego dnia rano.
Wybór organizacji:
- recepcja – hotel;
- bar – kuchnia;
- kuchnia – magazyn;
- magazyn zamówienia;
Kuchnia – magazyn - zamówienia towarów będziemy traktować jako jednolity aktor.
Zamówienia klienta – bar – zamówienie tylko obsługiwane przez bar.
Biznesowy kontekst organizacji:
Model funkcjonowania organizacji
Model pojęć organizacji
-barman- przyjmuje zamowienia w lokalu, przez internet i telefon, zleca zamowienia kucharzowi, pobiera oplaty; przedstawianie oferty hotelowej, wydawanie kluczy
-kucharz-przyjmuje zamowienia od barmana, sporzadza zamowienia, przekazuje sporzadzone zamowienia kierowcy lub barmanowi, wysyla zamowienia brakujacych towarow managerowi, pobiera zamawiany towar z magazynu na kuchnie.
-manager- wysylanie zamowien do hurtownii, koordynowanie pracy całej pizzerii
-kierowca- rozwozenie zrealizowanych zamowien do klientów, pobieranie oplat
-hurtownik opakowań-wysylanie pudelek do pizzy
-Hurtownik spożywczy-przygotowywanie zleconych zamowien
-Księgowa (zewnętrzna)- prowadzenie ksiegowosci lokalu
-klient- sklada zamowienia w lokalu; sklada zamowienia poprzez aplikacje w tablecie; sklada zamowienia poprzez internet; placi za zrealizowane zamowienie
-Gosc -pobieranie kluczy do pokoju, wybieranie oferty hotelowe
-dostawca-dostarcza przygotowane zamowienia lokalowi
Lista procesów biznesowych, przypadków użycia
- złożenie zamówienia
- przekazywanie zamówienia
- przygotowanie pizzy
- wydanie pizzy
- zamówienie towaru
- analiza stanów
Diagram przypadkow uzycia
Scenariusze przypadków użycia
Złożenia zamówienia –
1.Interesant podchodzi do kasy
2. Interesant wybiera produkt
2a. Nie znajduje danego produktu
3. Składa zamówienie
3a. Nie składa zamówienia
4. Odchodzi od kasy
Wydanie zamówienia –
1.Pracownik wydaje zamówienie.
1a. Pracownik nie wydaje zamówienia
2. Interesan odbiera zamówienie
2a. Interesant nie odbiera zamówienia
Sprawdzenie dostępności produktów –
1.Sprawdzanie dostępności produktów
2.Produkty są dostępne
2a. Brak dostępnych produktów
Dostępność pokoi –
1. Interesant Podchodzi do recepcji
2.Słada zapytanie o dostępność pokoi
3.Pokoje są dostępne
3a. Brak wolnych pokoi
3b. Odchodzi od recepcji
4. Wybiera pokój
4a.Nie wybiera pokoju
4b. Odchodzi od recepcji
Przyjęcie zamówienia –
1.Pracownik przyjmuje zamówienie
1a. Pracownik nie przyjumje zamówienia
Odbiór zamówień –
1. Dostawca wysyła zamówienie
2. Pracownik odbiera zamówienie
2a. Nie przyjmuje zamówienia
2b. Zamówienie wraca do dostawcy
Wysyłanie zamówień
1.Pracownik wybiera produkt
1a. Nie wybiera produktów
2. Pracownik składa zamówienie
2a. Nie składa zamówienia
3. Dostawca sprawdza dostępność produktów
3a. Brak dostępnych produktów
4 Dosawca przyjmuje zamówienie
Rezerwacja pokoju-
1.Interesant rezerwuje pokój
1a. Nie rezerwuje pokoju.
1b. Odchodzi od recepcji.
2.Pracownik przyjmuje rezerwacje
2a. Pracownik nie przyjmuje rezerwacji
3.Wydaje klucze.
4.Interesant odbiera klucze
[ Pobierz całość w formacie PDF ]