Hospitacja zajec 17 luty - sanki1 6 chlopcy, hosp

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

KONSPEKT ZAJĘĆ

 

Temat: Doskonalenie jazdy  na sankach

 

Zadania szczegółowe w zakresie:

a)      motoryczności (wytrzymałość, koordynacja ruchowa, siła )

b)     umiejętności ( nauka prawidłowego hamowanie, precyzyjne wykonywanie skrętów )

c)      wiadomości (rodzaje konkurencji saneczkarskich )

d)     działań wychowawczych ( pomoc poszkodowanym w wypadkach na śniegu )

e)      zdrowotnym ( zabawy na śniegu doskonałym ćwiczeniem hartującym organizm )

Metody realizacji zadań ruchowych: zabawowo - klasyczne, naśladowczo - ścisła,

                                                           zadaniowo - ścisła

 

Formy prowadzenia zajęć: frontalna, w podgrupach, indywidualna,

Miejsce ćwiczeń:  stok pobliskiej górki

Czas 05.03.2004

Klasa: 6 c,e dziewczęta

Przybory, przyrządy: sanki, gałązki

                                  

 

Tok LekcjiZadania szczegółowe

Czas, dozowa -nie

Zapis dotyczący org. I metodyki nauczania

Ćw. organizacyjno porządkowe

1.    Zbiórka, sprawdzenie obecności

2.    Sprawdzenie gotowości do zajęć

3.    Podanie tematu, celów lekcji

4.    Umotywowanie uczniów, zachęcenie do aktywnego udziału w zajęciach

2-3 min.

Sprawdzenie stanu technicznego sanek i ubioru uczniów.

Przejście na miejsce zajęć.

Przejście na miejsce zajęć, po dojściu na teren gdzie nie me ruchu pojazdów uczniowie mogą nawzajem ciągnąc się na sankach,

5 - 7 min.

Pilnowano aby uczniowie nie oddalali się od grupy.

Ćwiczenia kształtujące

 

lSkłony T do podłoża,llKrążenie LR,llJak wyżej PW,llKrążenie RR,llWymachy prostymi RR w przód i w tył w poziomie,llNaprzemienne wymachy RR lekko ugiętych w górę i w dółllTrucht w miejscu,llOdciągnięcie stopy w tył – górę LN i PNllRzut kulką śnieżną kto wyżej PR,llJak Wyżej LRl

4 – 5 min.

5x

5x

5x

5x

 

5x

 

5x

5x

 

3x

3x

W luźnej rozsypce, twarzą do nauczyciela

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zabawy z wykorzystaniem sanek

lRzut kulką śniegową w pobliskie drzewo stojąc na sankach,llJak wyżej stojąc na LN,llJak wyżej stojąc na PN,llWyścigi z ciągnięciem partnera na sankach, powrót ze zmianą partnera,llZ gałązek ułożone na stoku „bramki” pomiędzy, w które uczniowie jadąc na sankach muszą trafiać.llUczniowie dobierają się w trójki, która grupa wymyśli najciekawsze figury na sankach.l

10 - 12 min.

Ćwiczenia na płaskim terenie w płytkim śniegu.

Jazda indywidualna

lZjazd na wprost z rękami trzymanymi poziomo w bok tułowia.llZjazd na wprost z wymachami rękami jak skrzydłami,llNauka hamowania poprzez unoszenie przodów sanek  i tarcie nogami o śnieg,llPróby wykonania zwrotów na niewielkiej prędkości,l

7 – 8 min.

 

Ćw. organizacyjno porządkowe – końcowe

Podsumowanie lekcji:

a)      wyróżnienie najaktywniejszych uczniów, najlepszych grup

b)     Opinie uczniów na temat zajęć

3 – 4 min.

Ustawienie w dwuszeregu

Powrót do szkoły

Powrót do szkoły

5 – 7 min.

Dopilnowano aby uczniowie nie zostawili nic na górce.

 

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • lkw.htw.pl